söndag 2 september 2012

Dygnade igår

Ja, det var en intensiv dag. Jag vaknade klockan tre lätt stressad över alllt som väntade, gick upp fyra och började redigera gårdagens bildskörd. Hann precis klart och fick upp dom på bloggen. Läste sen fel i tidtabellen och fick rusa till bussen, för nu väntade ett av de här stora ögonblicken i livet; äldste sonen flyttade hemifrån. Naturligtvis blandade känslor som man inte landat i än.

Insåg också att när han pluggat klart är jag 50, och då hoppas jag att han skaffat starka kompisar i Skövde trakten, där han ska bo, för detta var tufft. Jag hade gärna lagt mig på soffan och inte rört mig mer efter det.

Istället åkte jag till Electronic Summer på Brewhouse, där vi filmade och fotade Page med Martina Schiptjenko och Eddie Bengtsson. Sen till Sticky Fingers där vi gjorde ett reportage med Sister Sin. Det kommer bilder därifrån med.

Tillbaks till Brewhouse för mer synth med Psyche och Mesh. Bilder kommer. Och till sist tillbaks till Sticky och den energifyllda spelningen med Sister Sin. De bilderna blev riktigt bra, tror jag. Första gången jag fotade på Sticky och det finns ju inget ljus nästan, men man kommer nära. Närgränsen med 20mm linsen är 20 cm och ofta var jag för nära för att kunna fota. Det blir ett "labour of love" att redigera de här bilderna. Det får ta den tid det tar för nu händer inget förrän i slutet av veckan då vi skall träffa Thomas Silver som spelat i Hardcore Superstar och nu kör solo och sen blir det Volvofestivalen på lördag så klart.

Mycket musik den här helgen, men allt bleknar såklart när man lyssnar på de fem spår som läckt från nestor Bob Dylans nya platta Tempest. Värt att leta efter.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar