tisdag 17 juli 2012

Carl-Einar Häckner och Varietéorkestern på Liseberg

Jag är inte hundra, men jag tror att jag har sett Carl-Einars sommarvarieté varje år. Sexton år, det är ju ett tag. När han började detta bodde jag granne med Liseberg, då gick vi dit lika ofta som till lekplatsen vid näckrosdammen med vår äldste, så rimligtvis såg vi även detta.

Genom åren har det blivit en del upprepningar, nummer som man sett förut, men det gör ingenting. Ibland har det varit lite vingligt när Carl-Einar balanserat mellan värme och trams, men han lyckas alltid ro hem det. I år kändes det proffsigare än någonsin, publiken var väldigt entusiastisk, kanske lyfte det honom de där extra centimetrarna.

Jag vågade mig på att fota ganska flitigt igår. Filma får man ju inte, men fota gick nog bra. Jag såg ingen skylt framme vid scenen i varje fall. Det känns ju som man utmärker sig lite med kameran och jag hade inte blivit förvånad om det slutat med att jag stått uppe på scen och räknat kort. Som tur var fanns det fler frivilliga än vad som fick plats på scen.

Carl-Einar står inte still en sekund och även varietéartisterna Richardo, Tigris och Manda rör på sig en del. För att fånga dom på bild med full zoom fick jag använda burst mode, alltså att man håller in avtryckaren och skjuter iväg ett par tre bilder på raken.



Det finns en oskriven regel som säger att man inte ska skära av gitarrhalsenpå en konsertbild, här skär jag av fyra. Blir det rätt igen då?




Richardo med sina ringar, har ni följt bloggen vet ni att gillar när man för in en cirkel i bilden. Klicka på taggen cirkel, så får ni se.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar