torsdag 26 juli 2012

Thomas Stenström på Liseberg

Jag lyssnar sällan på radio, vilket gör att man har nollkoll på vilka av de här artisterna på Taubescenen som kommer att vara populära. Thomas har släppt sin platta för bara några veckor sen, men hade en radiohit med låten Detsamma förra året, så det är i princip fullt framför scenen när han drar igång. Och som han drar igång, det är bara att åka med. Jag är grymt imponerad, självklart håller inte alla låtar fullt ut med bara en platta i bagaget, men han gör banne mig en god soppa av den här spiken. Ska han ha en känga är det för mellansnacken; eftersom han är från Uddevalla går det knappt att fatta vad han säger. Jag tror dom pratar så i Uddevalla, snabbt och stötigt, det är i varje fall min erfarenhet. Och det var inte bara jag och min dåliga hörsel, tjejerna runt omkring mig kommenterade varje mellansnack, med "vad sa han". Men det spelar mindre roll, Thomas är här för att stanna, bara fatta det.

Två filmer blev det, här får ni båda. När jag riggat allt för att filma gick bandet av scenen och jag hade inte ens hunnit slänga på micken, tänkte först sluta filma, men så hände något kul. Sen kom hitten, Detsamma, och det blev hur bra som helst, allsång från start och en massa energi. Ibland har man tur.





Klicka upp bilderna för att lättare bläddra.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar