tisdag 11 september 2012

Teddybears på Volvofestivalen

När Teddybears STHLM spelade på Trädgår'n i början av det här århundradet hade de inga björnhuvuden på sig, men showen var något jag aldrig sett förut, tävlingar med publiken och roliga upptåg. Jag sprang fram och tillbaka mellan matsalen där jag hade mina gäster och nattklubben tills jag fick stämpla ut och kunde se slutet av en av de bästa konserter jag sett.

Stor show är det fortfarande. Jag var lite skeptisk till de där huvudena, men det funkar. Lite läskigt när de kollar på en med sina röda ögon bara.

Trots ynka sex plattor på tjugo år har de gott om hits att elda på publiken med, och kanske funkar de ännu bättre när de blandas ut med pausmusiken i de där sköna groovesen man bara står och diggar till. Bäst på Volvofestivalen.

Klicka upp första bilden och bläddra, så slipper du scrolla.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar