lördag 7 februari 2015

Porträtt: Jonas Gardell


Det här var ett av de första porträtten jag fick möjlighet att ta på Liseberg efter Lottas allsång förra sommaren. Jag hade inte lärt mig hur blixten fungerade så min ljuskälla var några spotlights i taket. Det var inte tillräckligt så jag gick hem och började läsa bruksanvisningen. Men känslan i bilden gillar jag och Jonas var glad att han fick fortsätta dricka sitt kaffe.


This portrait of one of Sweden's most loved comedians and authors was one of the first portraits I shot at Liseberg last summer. I had yet to learn how my flash worked so my only source of light was a few spotlights in the ceiling. That was not enough so afterwards I went home to read the instructions to the flash. I do like the feeling in this picture though and Jonas was happy that he could continue to drink his coffee.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar