torsdag 8 januari 2015

Welcome to the working year



Igår började arbetsåret efter två veckors ledighet. Det är i varje fall ett kort år, för det är väl inget skottår i år?

Nåja, det började i varje fall bra, jag fick sälja på mitt dagjobb, fakturera en bild och träffade ett trevligt par som ville att jag skulle fota deras bröllop. The future's so bright I gotta wear shades.

Och jag fotade från två utsiktsplatser jag inte sett innan. Överst är från Kvibergs Kyrkogård innan solen gick ner. Undre delen av bilden består av sex bilder som jag satt ihop i HDR Efex och övre delen är en bild som jag redigerat på samma sätt och sen är allt redigerat i Nik Color Efex. Jag fick göra så eftersom molnen blåste förbi så snabbt.

Nedre bilden är från Rannebergens utsiktsplats, ett snapshot medan solen gick upp.

Yesterday the working year kicked off after a two week hiatus. It's a short year anyway, because it's not a leap year, is it?

Well it started good, I made a sale on my day job, I sold a picture and I met a nice couple who wanted me to shoot their wedding. The future's so bright I gotta wear shades.

And I found two new views of the city. The top picture is from Kvibergs cemetery just before sunset. The lower part of the picture is six shots merged in HDR Efex and the top part is one shot edited the same way and then it's edited in Nik Color Efex. I had to do it like that since the clouds moved so quickly.

The second picture is from the view point in Rannebergen, just a snapshot while the sun rose.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar