söndag 25 januari 2015

Winterrun på Liseberg







Så här års jagar man ljuset var man kan hitta det och ett lopp med 400 löpare på ett upplyst Liseberg lät som en som en bra idé, men sport med korta slutartider kan vara svårt även när man har ljus och mitt i natten, blev det en väl stor utmaning. Om jag gör om detta blir det med stativ och längre slutartider för att fånga stämningen.

Eldkonstnärerna, som var de som lockat dit mig egentligen, hann jag bara fota i någon minut, eftersom jag väntade in vinnarbilden på Fredrik Johansson som kom runt på 32 minuter. Jag brukar inte bry mig om vem som vinner, men i o m att jag var ensam fotograf på plats vad jag såg, tyckte jag det kunde vara värt att ta den.


This time of year I chase the light where I can find it and a race with 400 runners in a an well lit amusement park sounded like a good idea, but sports are hard to shoot when you have light, and in the middle of the night it was quite the challenge. If I do this again I'll go for shooting with a tripod and just capture the mood instead.

The fire show was what really made me wanna go but I didn't get more than minute to shoot them since I waited for the winner Fredrik Johansson who ran the race in 32 minutes. I rarely care about who wins, but since I seemed to be the only photographer there, I thought why not.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar