tisdag 6 januari 2015

Vem äter mina äpplen?!




Nu när det blivit lite kallare har fåglarna hittat tillbaka till min trädgård igen. I min iver att locka hit dom har jag serverat en allt mer varierad kost, och nu även äpplen. De flesta av småfåglarna är ointresserade, det är bara blåmesen som låter sig smaka.

Björktrasten däremot anser att inte bara äpplena är hans utan även hela trädet, och jagar bort de små när han blir på det humöret. Tills det kommer en kaja och jagar bort honom.

Bilderna tog jag med Panasonic GH3 25mm f1.4 1/4000 med kameran på stativ så nära äpplena det går och sen styrde jag kameran över wifi från värmen i köket. Skönt för det tog flera timmar, björktrasten är minst sagt kameraskygg.

With the cold the birds found their way back to my garden. Eager to please I served up quite the buffet, even apples. Most of the smaller birds could care less, only the blue tit eats them.

The fieldfare on the other hand not only consider the apples his, but the whole tree. He chases the smaller birds away when they get to close, until a jackdaw appears and chases him.

I took the pictures with the Panasonic GH3 25mm f1.4 1/4000 on a tripod and controlled the camera from the warmth of my kitchen via wifi. Cosy, because they took several hours to capture, The fieldfare is rather camera shy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar