onsdag 16 juli 2014

Bob Dylan i Trädgårdsföreningen





Det är inte den bildkvalitét ni är vana att se här och jag hade väl hoppats att komma lite längre fram, men kön ringlade lång genom hela Göteborg kändes det. Vi kom in lagom till förbandet började (jag ger mig inte på en stavning så här tidigt på morgonen).

En otacksam uppgift även om det var en stor kväll för honom. Jag tror de flesta mest ville få igång showen med Dylan även om det svängde bra. Lång paus innan Dylan sen kom in och då har man redan börjat få ont i ben och rygg.

Det är både unga och gamla i publiken, men det är mest äldre och jag tror de flesta hade uppskattat sittplatser. Det är inte jättemånga som ska tränga sig fram, men det är en del och till slut kommer två långa killar och stannar framför oss. Då går vi en bit bak och sätter oss på min regnkappa i gräset.

Det är kanske så musiken ska avnjutas, för det blir faktiskt trevligare. Hade det varit en av förra veckans tropiska kvällar hade detta varit toppen. Som helhet så är det lite osvängigt och det är oftast Dylan bakom pianot som rör till det. Det är inte den bästa Dylan konsert jag sett, inte ens den bästa i Trädgårdsföreningen, för det var bättre sist.

Man undrar lite om han satte ihop låtlistan när han läste väderrapporten.

Watching the River Flow
Don't Think Twice, It's All Right
Just Like Tom Thumb's Blues
To Ramona
The Levee's Gonna Break
Shelter from the Storm
Cry a While
Girl from the North Country
Summer Days
Desolation Row
Tweedle Dee & Tweedle Dum
Lonesome Day Blues
A Hard Rain's A-Gonna Fall
Thunder on the Mountain
Ballad of a Thin Man

All Along the Watchtower
Blowin' in the Wind

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar