torsdag 10 juli 2014

Släpp fåglarne loss det är sommar













Ja, jag parafraserar så klart Hasse & Tages film från 1975, den skrattade vi gott åt när jag var liten. Inte trodde någon då att empati skulle vara helt omodernt 40 år senare. Ordet emapti blir t o m rödmarkerat när jag skriver nu, inte ens min ordbehandlare vet vad det är.

Nåja, bilderna är från min semestervecka på Galtö. Med tanke på att jag satt totalt 20 timmar och fotade är jag inte så nöjd med utfallet. Fåglarna med lite showmanship från förra året fanns inte på plats, alltså de där som nästan stod stilla i luften ovanför matplatsen.

Eller så var det ren otur, jag har massor med bilder där en liten fågel flaxat in i mitt korta förinställda fokusområde, men på just den bilden är vingarna tätt mot kroppen. Bråkdelen av en sekund senare hade jag fått den bild jag var ute efter. Men som synes, helt bortkastad var inte tiden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar