måndag 8 juli 2013

Fågelfotografering









Ok, det blev mer fågel än fisk den här veckan som jag varit vid havet. Kanske kommer det nån bild på nåm blomma också, men det var trädgårdsfåglarna som fångade mitt intresse. Vi ska nog inte gå in på hur många timmar och hur många bilder som krävdes för att vaska fram dessa åtta, men det krävdes en hel del tålamod hos min mycket förstående sambo. För min del var det omåttligt spännande att hitta den rätta kompromissen mellan ljus, inställningar och tid på dagen, den nedersta bilden som väl är den bästa var också en av de sista jag tog, hade jag bara haft en dag till...

Men det svåraste var att välja bort bilder, även misslyckade bilder är fascinerande eftersom de här rörelserna är så snabba att de inte kan uppfattas med ögat, klicka upp bilderna, det är dom värda.

Vilka trädgårdsfåglar har vi här då, jag är ju ingen fågelskådare, men jag kan ju gissa. Rätta mig gärna, jag tror det är Grönsiska, Talltita, Talgoxe, Grönfink, Ärtsångare, Bofink och Blåmes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar