lördag 18 augusti 2012

Nickelodeondagen på Kungstorget

Gårdagens massiva bevakning av Kulturkalaset började med Nickelodeondagen på Kungstorget. En låt per artist i diket, bara det är en adrenalinstinn historia. När det dessutom står halvmeter stora bokstäver utplacerade på scenkanten var det nästan mer än man klarade av när man skulle jaga de här pigga tonåringarna som flög runt på scen, ett under att man fick ihop något alls.

Bra fart var det i varje fall och jag tror att alla barn var nöjda när de åkte hem, med godisregn, Sean Banan och alla de andra. Mina favoriter var föga överraskande Timoteij. De tjejerna är så lättfotade och fotogeniska att kameran inte ens behöver vara på, det bara blir bra bilder ändå.

Klicka upp första bilden och bläddra, så slipper du "scrollarm".





















2 kommentarer:

  1. Jag ska till Nickelodeondagen i år och det är min första gång.
    Festivalen börjar 15:30 men om jag går tidigare för att få bra platser framför scenen, vart ska man då? Liksom, vart i Kungstorget öppnas festivalen? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kan inte missa det, scenen är stor. Hur tidig man måste vara för en bra plats vet jag inte.

      Radera