söndag 19 augusti 2012

Little Marbles på Brewhouse

Om nu sajten heter nostalgoteket är det väl ens skyldighet art bevaka åttiotalsbanden som återförenats på Kungstorget? Nej, jag är min egen chef så istället såg jag Little Marbles på Brewhouse. Men det är lite ironiskt att det säkert lät mer åttiotal om de här två små tjejerna än Magnum Bonum, Attack och de andra. Det kunde varit Pink Champagne som stod på scenen eller Tant Strul, även om vare sig publiken eller bandet förmodligen hört talas om dom. Det är punkigt och piggt, och på åttiotalet var vi ju unga vackra, eller hur? Nu var jag ju inte på Kungstorget men jag tvivlar på att de grå gängen där var någotdera.

Tjejerna var varma i kläderna redan innan de gick upp på scen men helt släpper de inte loss föränn mot slutet. Om de bara kunde fixa så att inte sången lät så gäll och vass.

Jag ville testa att fota en inomhusspelning i vad som ryktades, dåligt ljus. Det gick ju inte alls, men så kliade jag på de små grå och satte på den lilla porträttlinsen som misslyckats så kapitalt med att fånga Timbuktu häromkvällen. Här stod jag ju bara någon meter från tjejerna, och se det gick bättre.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar