torsdag 2 augusti 2012

Mattias Hellberg & Fur Heads på Liseberg

Det som är så kul med foto är att man hela tiden lär sig nya grejer, jag läste igår att man kan fortsätta lära sig nytt hela livet. Det är ju lovande, jag brukar tröttna när jag blir bra på något. De senaste dagarna har jag gjort ett jättekliv i min utveckling och fått en större förståelse för hur min kamera fungerar. Jag har haft en föreställning am att den fungerar lite annorlunda eftersom den är spegellös, men det är samma som alla andra givetvis, skillnaden kan vara att den inte hänger med lika bra i mörkret. Det får vi se ikväll när Augustifamiljen kommer tillbaka med gäster till Taubescenen. De går på en timme senare och mot slutet kan det vara ganska mörkt tror jag.

Igår stod Mattias Hellberg med förflutet i bl a Hellacopters på scenen. Musiken påminner om Bob Dylan med inslag av jazz, röjig, svängig jazz då. Det började bra och slutade bättre, men jag var ganska fokuserad på kameran och provade lite olika inställningar. Hann inte med att filma något.

Mattias band består av medlemmarna:
Mattias Hellberg Sång, Elgitarr (Nationalteaterns Rockorkester)
Nikke Ström Bas (Nationalteaterns Rockorkester)
Johan Håkansson Trummor,Sång (Timo Räisänen)
Jonas Kernell Keyboards, Sång (Her Majesty)











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar