måndag 10 juni 2013

Göteborg Aeroshow 2013


Det har varit mycket foto för mig nu det sista så jag ville rensa skallen lite och bara tänka video en hel dag. Men jag tog ett (1) foto. Förra gången det var flygshow ute på Säve gjorde jag en film som hamnade på Aeroseums hemsida innan deras egen officiella film var klar. Nu ville jag se om jag kunde göra en bättre film. Kvalitén är högre, jag har ju bättre kameror, men det är ruggigt svårt att panorera snyggt när planen far förbi, jag hade behövt vara där bägge dagarna egentligen. Nästa gång kanske.

Jag vet inte riktigt vad som hamnade i videon och inte, men så här såg programmet ut på lördagen:
LÖRDAG 8 JUNI

Grindarna öppnar 10.00

Paramotorflygning
Motorstart Bristol
Göteborgs Veteranflygsällskap
Fallskärmshoppning


Kl. 11.00 Flygprogrammet startar
Sk 16 x 3
Sk 50 Safir
Pitt Special
Hawker Hunter
Alpha 160 Ai Chalmers flygklubb

Kl. 12.00 Markprogram
Demonstrationskörning Caproni
Audi bilkörning med Stig Blomkvist

Mc-show med stunt, Sune
Kl.12.35 Flygprogram del 2
T-28 Trojan
J 28 Vampire
Sukhoi 29
AJ 37 Viggen
Sk 61 Bulldog
Cub L4
Tummelisa och Fokker D VII
Spitfire och  P-51 Mustang
JAS 39
Hkp 5 och 6
TP 84 Hercules
Sk 60
Royal Jordanian
Falcons
Ballonguppstigning om väder tillåter

Slut ca 16.45

Grindarna stänger 18.00
SLUT LÖRDAG




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar