söndag 16 juni 2013

Folksam Grand Prix på Slottsskogsvallen






















Fick ett tips från Nöjesmedia och sen tillbringade jag lördagen med att fota friidrott. Jag har ju inget sportintresse överhuvudtaget, men jag har ett människointresse och extra intressant är det med passionerade människor. Jag tycker det är helt fantastiskt att någon kan viga sitt liv åt att hoppa i en sandlåda, och försöka bli bäst i världen på det. Finputsa varje detalj i det här tills man pushat kroppen så långt det är fysiskt möjligt.

Mina sportfoton skiljer sig därför från andras, dels har jag tid att efterbearbeta bilderna, det har inte någon med en deadline. Jag är heller inte skyldig att rapportera och fota vinnarna. Jag letar efter linjer, vem hoppade snyggast? Vem spände musklerna för att ta sig över mållinjen?

En del av bilderna är större än vanligt, så det är en god idé att klicka upp dom.

Det var jättekul men svårt och jag lärde mig en del nytt om hur kameran funkar. Jag längtar verkligen efter att någon skall skriva en bruksanvisning till den som går att läsa.

Av begripliga skäl vet jag inte riktigt vilka jag fotat, men några namn kan jag chansa på: Emma Green Tregaro, Ariane Friedrich (Höjd), Michael Schmidt, Mihn Cho Kyun (Löpning), Kristian Olofsson, Petter Olson (Höjd). Tjejerna som hoppade stav hette Fanny Berglund, Angelica Bengtsson, Madeleine Nilsson, Alissa Söderberg, Malin Dahlström, Cathrine Larsåsen, Katharina Bauer och Stella-Iro Ledaki.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar