onsdag 3 september 2014

Final i Flunsan
















Det är tjockt med folk när det är dags för årets sista familjekväll i Flunsan.Men det är faktiskt inte artisterna som lockat mig, inte ens vackra Jane Johnzon, utan fyrverkerierna.

Men först blir det lite allsång med Jane, Niklas Andersson tittar in och sjunger och sen är det Arvingarna som får spela för sittande publik och vad jag gissar är deras kortaste gig på hela sommaren. Dansbanden brukar ju få jobba rätt hårt för sitt gage annars.

För att riktigt ge mig hän i fyrverkerifotandet har jag med mig två stativ, (nästa gång ska jag ta tre). Manuella inställningar på kamerorna, så lågt ISO som möjligt, bländare 6,3 och 10 sekunder. Det smällde rätt rejält, så jag trodde tio sekunder skulle vara för mycket, men det gick bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar