torsdag 21 november 2013

Vilken härlig dag!















Så här års står ofta en tröstlös fotograf och huttrar i buskarna när han förtvivlat försöker fånga en blåmes som pickar i sig ett äpple större än han själv. Allt medan ISO-värdena rusar i höjden.

Så underbart då när det plötsligt blir en fin dag. Som igår!

Först stod jag i Säveån och fångade morgonljuset, med viss framgång. När jag sen var ute i bilen körde jag vilse och hamnade vid Billdals ridskola. Den låga solen gav ett fint ljus, inte minst när det var bakom hästarna. De två som slogs på riktigt kunde jag tyvärr inte komma nära eller få ljuset rätt, men det var ändå eb väl använd halvtimme.

På eftermiddan traskade jag upp på Utbyberget, och fångade solnedgången som blev en av årets bästa. Såna här dagar ger en hopp om livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar