fredag 1 november 2013

Vad gör du nu för tiden


Visst kan man ge sig ut och fota i regn och gråväder, men handen på hjärtat; hur kul är det? Istället har jag tagit lediga stunder att gå tillbaka till foton jag tagit tidigare i år och redigera om dom. Som det här porträttet på Spiderman, Tobey Maguire från New York resan i våras.

Man kan ju nästan tro att jag hade all tid i världen att ta bilden där Tobey med ett finurligt leende tittar rakt in i kameran. Verkligheten är naturligtvis en helt annan.

Av en slump befann vi oss vid Ed Sullivan Theater där Letterman spelas in måndag till torsdag om jag minns rätt. Det hade samlats en del fotografer och fans, så jag frågade vad som var på gång och fick till slut reda på att Tobey var på ingång, troligen inom en halvtimme.

Det tog bara några minuter innan limon rullade in. Han poserade för pressfotograferna innan han släntrade över till oss fans på andra sidan gatan. Jag hade bråkdelen av en sekund att ta det här kortet innan det var folk överallt i vägen. Ett extremt starkt solljus gjorde redigeringen klurig, men bara möjligheten att få ta en bild på någon som är så här högt i Hollywood-hierarkin väger tungt, tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar