fredag 15 augusti 2014

Kulturkalaset Dag 3









När Kulturkalaset är som bäst rör man sig nästan planlöst mellan den ena kulturyttringen efter den andra och hittar saker man aldrig gjort annars. Igår började det med modevisning av danskläder i Bältesspännarparken. Mycket folk, men jag kunde knö mig in och stå på knä framför alla andra och fick dessutom en renare bakgrund på köpet.

Efter det var det dags för Citytravet i Allén. Det blev en rätt lång väntan innan det började, men det kanske det var värt, hade nog varit svårt att komma fram annars. Prövade att panorera med hjälp av samma fokusinställning som jag började experimentera med igår. Det var ju otroligt enkelt.

Tyvärr hann jag bara öva på ett lopp, innan det var dags att gå iväg till Kungstorget och se Sofia Jannok.

Midnattsorkestern var ett annat band vi ramlade på på väg uppför Avenyn för att se Liv Warfield frälsa publiken där. Språngmarsch tillbaka till Kungstorget för hårdrock med H.E.A.T. och till sist Panda Da Panda.

Även om hela min utrustning väger mindre än en stor Nikon med teleobjektiv på, så blir det tungt att bära på en hel dag. Igår slimmade jag innehållet i väskan till tre hus (GH3, G6 och GM1), fasta ljusstarka Leicaobjektiv, (motsvarande 30mm, 50mm och 85mm) och ett tele (70-200). Telet behövdes till Liv, men i övrigt så är det grymt lyxigt att inte behöva fippla med att byta linser, utan bara byta kamera, som dessutom får plats i en axelremsväska.

I urvalet av bilder blir det också tydligt att inget av husen presterar sämre än de andra för det är ganska jämnt fördelat mellan dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar