torsdag 2 juni 2011

Petter & September på Liseberg

Äldste sonen och jag gick på tonårskonsert idag. Det var en underbar sommarkväll och lånledig helg framför oss, så det var en rejäl uppslutning och en uppsluppen stämning, mycket glädje i luften och en hel del nykläckta studenter, gissar jag. Petter och September levererade och visste hur de skulle få igång publiken.

Det som fascinerar mig mest är att man numera får fotografera och filma fritt, utan att det slutar med att man blir nedbrottad av en vakt och får kameran fråntagen. Kanske har det alltid varit så på just Liseberg, men jag minns många konserter på åttiotalet, när man snabbt tog några bilder med en pocketkamera och sen kvickt skickade den vidare när vakten kom rusande.

Innan konserten bjöds vi på en minishow av Newkid alias Alexander Jr Ferrer. Killen var charmig så jag tog några bilder på honom också. Han kan ju bli nåt!


 Videor kommer inom kort. Watch this space!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar