måndag 20 maj 2013

Loppisfynd - Bondespelet


Ett av få fynd som jag gjort som varit ett fynd på riktigt. Jag gillar tärningsspel. Tiderna är ju såna att man knappt ser barnen, de har sina aktiviteter. Man samlas inte kring tvn längre, då är det kul att samlas runt ett riktigt spel. Bondespelet är ett av många spel jag fyndat under årens lopp. Men det där jag verkligen ville ha, har jag fortfarande inte hittat; Pirat ett sjörövarspel från tidigt 70-tal. Jag minns det som otroligt spännande. Det fanns en del fina skatter, juveler och guldtackor som jag gissar fortsatt in i andra lekar när man tröttnat på spelet och därför finns få kompletta spel kvar.

Men bondespelet var komplett och oerhört charmigt. Orginalutgåvan från Aristospel. 60-tal ellet kanske till och med 50-tal. Så skört att det inte borde ha överlevt. Fem minuter innan stängning rullade vi in på Bellevue och fick spelet för halva priset, dvs fem kronor. Googlade när jag kom hem och såg att ett spel precis hade gått för 600:- på Tradera. Då kände jag att det hade varit värt att betala fullt pris faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar