måndag 13 maj 2013

Loppisfynd - 50-tals glas


Nu har det äntligen blivit dags att lista mina tio bästa loppisfynd. Det här handlar inte om saker jag köpt billigt fast de var värda mycket mer och sen hamnade dom i garderoben för att jag inte orkade ta itu med att sälja dom, utan sånt som slagit an en ton i hjärtat på en. De här glasen hade jag letat efter i alla år. De är ganska tunna och tål inte maskindisk. Oddsen att hitta dom var små.

På den nedersta bilden är det först det enda överlevande glaset från min barndom. Hårt slitet av diskmaskinen, där dom andra glasen mötte sitt öde till slut. Sen är det två snarlika som jag köpt för en tia styck, innan jag hittade de övre.

Klockan två på eftermiddagen borde man inte kunna göra fynd överhuvudtaget, men dessa fanns kvar på loppisen vid Bellevue. 20 kronor styck ville hon ha, taget sa jag, och hon blev nästan chockad; folk hade försökt pruta hela dan. Hon var säker på att det var 50-tal, jag tror mer på 60-tal. Nån som vet något mer?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar