onsdag 29 maj 2013

Familjekväll i Flunsan

















Till mesta delen var det strålande sol i Flunsåsparken, men visst hittade några droppar regn dit också.

Publiken bjöds på allsång med pigga Jane Johnzon och lite nostalgi med Papa 'O där Stefan Ericsson från The Spotnicks spelar bas, men det blev bara en gitarrduell igår.

Stefans dotter Tezza sjöng country, bäst var Randy Travis I Told You So och egna svensktoppshiten I Wanna Go, som hon vann tävlingen Svensktoppen nästa med.

Till sist då nyblivne pensionären Janne Önnerud. Namnet är bekant för mig mest för att jag bläddrade förbi skivorna när jag började rota i backarna på varuhusen som tioåring i mitten på sjuttiotalet. Men Janne var med i The Hounds som bl a hade hiten I'll Take You Where The Musics Playing som jag klippte en video till för drygt ett år sen. Sen blev det dansband för Janne som för de flesta andra 60-tals band och det är inte min grej. Mellansnacken är roligare än musiken, förutom två låtar som jag inte hört sen jag var grabb; Kärlekens Hus från 1969 som är riktigt skön och Tommy om snubben som börjar röka braj och dör av en överdos i samma vers. Så trodde man att det gick till på sjuttiotalet. Den låter lite som Billy av Gyllene Tider, undrar vem som snodde av vem.

Flunsan har ett bra program i år också ända in i september, åk dit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar