onsdag 29 maj 2013

Filmtipset - Warm Bodies

Sällan har man väl sett en film som har kultstämpel skriven över sig så som denna. Jag vet inte hur den går på bio, men jag gissar att den kommer att ha ett långt liv efter detta.

Filmen handlar om R, som är en zombie. Hans liv går mest ut på att släntra omkring på en flygplats, byta några enstaviga fraser med sin kompis M och äta människor förstås. De få som finns kvar då.

Tills en dag då han äter upp Julies pojkväns hjärna och får känslor för henne. Det här är alltså inte din vanliga zombiesplatterrulle och glädjande nog nöjde man sig inte med den här pitchen utan klurade ut ett smart manus också.

Jonathan Levine som har regisserat har också bl a The Wackness på sitt CV, som jag gillade ännu mer än denna, All the boys love Mandy Lane, som var mer snygg än bra och uppmärksammade 50/50.

Även om jag "bara" satte 7/10 på Warm Bodies rekommenderar jag den eh... varmt. Kan tänka mig att det är en film man vill se igen framöver och som kanske blir bättre och bättre.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar