tisdag 7 maj 2013

Bloggtipset - Nostalgiarkivet

För ett par år sen bestämde jag mig för att bli vuxen. 40 plus, jag kände att det var dags helt enkelt att bli förståndig. Precis som alla andra i västvärlden använde jag min plånbok för att försöka jaga lyckan, men jag började ana att det var flyktigt. Det är så mycket man handlat för att bli glad en kort stund och sen ligger påsen i hallen. Glädjen gick över innan man ens hunnit hem.

Cold turkey var inte att tänka på, jag ville trappa ner försiktigt. Loppisar har jag alltid sprungit på, men nu började jag uteslutande att handla på loppisar. Jag fick min kick, men det kostade mig knappt något.

Ett par år senare kan jag konstatera att jag helt slutat köpa saker för den korta glädjens skull och det är längre mellan loppisbesöken. Ett utmärkt substitut för de där besöken och mycket bekvämare är bloggen Nostalgiarkivet. Vinyl-Karlsson lägger upp bild efter bild på sköna loppisföremål. Vad är syftet med bloggen, undrar man, är det en loppis nånstans, eller nåns samling? Jag vet inte, men rätt som det är när man scrollar ner bland bilderna hittar man den där sparbössan man hade när man var liten eller nån annan festlig pryl som ger en den där vill ha känslan. Men här kommer det bästa av allt, man kan inte köpa den. Man slipper ännu en pryl som skall stuvas undan någonstans och som kommer att ge uingarna huvudvärk den dan man går vidare till livet efter detta. 

Men vissa fynd är trots allt värda besväret så jag tänkte fota mina bästa loppisfynd och lägga upp här framöver. Kan det va nåt?

1 kommentar:

  1. tack för du gillade min blogg och ge mig lite gratisreklam, och tyvärr är ingenting på min blogg till salu men tack för att du visar stort intresse

    SvaraRadera