söndag 27 januari 2013

The Nomads, Sticky Fingers

Det första band som uppmärksammade mina bilder var The Nomads, i skrivande stund används fortfarande min bild från Liseberg som header på deras Facebooksida. Det är jag ju naturligtvis omåttligt stolt över. Inte mer än rätt då att man blir inbjuden att komma och fota när nu grabbarna intar top floor på Sticky Fingers.

Ny kamera, nya grejer att tänka på, kanske är man lite rostig, det kändes som man missade många potentionella bilder, men när jag tänker efter: för ett år sen missade jag ALLA ögonblicksbilder. Den här kameran (GX1) är lite snabbare på alla sätt än min gamla G2. Den hittar fokus snabbare och den skriver till kortet snabbare. Ljuset var väl sämsta tänkbara, men det ger ju sin karaktär till bilderna.

Nån som undrar hur konserten var? Fråga inte mig, öronproppar och full fokus på kameran. Det var lättare att lyssna på musiken när man bara använde kamerans autoinställningar.


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar