söndag 9 september 2012

Volvofestivalen

När jag fick mitt fotopass till Kulturfestivalen gick jag på första dan med inställningen att nu kan jag detta och därför behöver jag inte tänka. Det visade sig vara fel, och det kulminerade i Timbuktus spelning på Götaplatsen där mörkret gjorde att mina slutartider blev för långa. Dessutom var det tredje misslyckade konserten i år med Timbuktu där jag kommit hem med bara dåliga bilder. För att få lite perspektiv på det är det bara Timbuktu jag helt misslyckats med, jag brukar alltid få till någon bild i varje fall.

Igår skulle jag få en fjärde chans, och nu var jag bättre förberedd. Inför varje konsert funderade jag på vilka inställningar som skulle vara bäst och vilket objektiv jag skulle använda. Den svenska björnstammen håller ju på och hoppar hela tiden, då använde jag mitt 14 - 42 objektiv. Trots att det är min sämsta lins, så är den också min vidaste, och tur var det; jag lyckades fånga de där hoppen.

Joel Alme hade till en början tuff konkurrens av konserterna i Bältesspännarparken så där var jag ensam i diket till att börja med. Icona Pop har sina poser, men knappt något scenljus, där passade den fasta 45 mm linsen.

Precis innan Timbuktu skulle spela dog min kamera och ville inte starta! Men in och ut med batteriet så var den igång igen. Och den här gången levererade jag.

Bäst show tyckte jag Teddybears bjöd på, men publiken gick helt bananas till Adrian Lux och Rebeccka och Fiona.

Nu kommer livet emellan så bilderna portioneras ut när de är klara. Men  ni som stod längre bak, hur såg detta ut på storbildsskärmen?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar