måndag 3 september 2012

Sister Sin backstage

Vad har jag på hårdrock?, som Filip och Fredrik skulle ha sagt. Jag läste The Dirt om Motley Crue och lyssnade in mig på några låtar och gillade dom. Det finns några låtar med Mustasch som jag gillar och Meat Loaf har jag lyssnat på sen jag var tolv, men det är väl tveksamt om Meat egentligen är hårdrock, mer boogie rock kanske.

I takt med att man gubbat till sig har jag dragit mer åt att ha det tyst, att inte spela musik alls. Men nu skulle vi intervjua Göteborgsbandet Sister Sin som består av sångerskan Liv Jagrell som kommer från Laholm från början. Kort och gott Strandh på bas, Dave Sundberg bakom trummorna och Jimmy Hiltula på gitarr. Vi filmade lite från soundchecket, och det lät så spännande att jag gick tillbaka vid tolvsnåret och fotade konserten och det var riktigt häftigt, klart värt att stanna uppe efter tolv för första gången sen nyår.

Jag tog några bilder innan vi blev insläppta på Sticky Fingers, reportaget kommer upp på Veckans Gig när det är färdigklippt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar