måndag 17 september 2012

Kapten Röd på Liseberg

Nu har jag spenderat ännu en helg med att flytta möbler. Den här gången var det min särbo som ville möblera om sin lägenhet. Därför kommer de här bilderna inte förrän nu.

Innan konserten pratade vi fotografer lite om vad man kunde vänta sig, inte mycket action trodde nån, ljuset räcker till trodde någon annan. Så jag började med min ganska ljussvaga zoom. När kaptenen kommer ut på scenen står han inte still en sekund, han springer fram och tillbaka så man börjar få nackspärr när man försöker hänga med. Objektivet däremot, hänger inte med, autofokusen söker febrilt i mörkret, så snabbt på med fasta 45 mm och lite senare 20 mm. Klart roligare än väntat att fota denne kapten och den stora publiken var oerhört entusiastisk. Men efter de fyra första låtarna var det dags för Flytt och Städ AB, så jag fick nöja mig med de bilder jag hade.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar