fredag 14 september 2012

Page live på Electronic Summer

När jag filmat konserterna på Liseberg så har mitt största problem varit att begränsa mängden ljus. Solen kommer in för starkt på artisterna och måste dämpas. När jag nu går inomhus och filmar, är det tvärtom, jag har inget ljus alls. När jag fotar leder det till liten bländare och kort skärpedjup, så när jag filmat har de inställningarna fäöljt med.

Efteråt har jag ju lämnat ifrån mig materialet till Veckans Gig och inte riktigt fått grepp om vad jag bör ändra och förbättra. Man måste inte ha största bländaren när man filmar, man kan ha ett större skärpedjup har jag lärt mig nu. Sen skulle jag ju behöva glasögon också, jag ser skärmen och kompositionen, men jag kan ju inte se om det är skarpt, jag litar helt på autofokusen, kanske inte det bästa när man filmar. Men det här blev bra. Vi körde med en fast GH2 på stativ, Valentin filmade från läktaren med min videokamera och jag filmade framme vid scenen med min G2. Inget dike och ganska kaotiskt, men det funkade.

 
Page from Valentin Halldin on Vimeo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar