måndag 24 september 2012

Augustifamiljen - Streetsmartfestivalen

På lilla Grönsakstorget hade man väl ändå trott att folk skulle stå som packade sillar när Augustifamiljen och Peter Apelgren bjuder på gratis underhållning i världsklass. Klockan tolv när det ska börja står jag ensam framför scenen redo med kameran. Folk står visserligen avvaktande längs sidorna men riktigt fullt blir det aldrig.

Jag hyllade Augustifamiljen så mycket i somras, så jag ska inte upprepa mig, bara konstaera att detta är så klart riktigt bra. Kanske tappar de lite efter att ha tagit en lång middagspaus och skall upp och köra ett set till, men det måste ju vara lite märkligt även för dessa alerta herrar att ta en sån lång paus innan "extranumrena".

Peter Apelgren hyllade jag väl också på Skrattfesten på Kulturkalaset, han är också i högform. Men en ståuppare skall man inte se medan man har skämten i färskt minne. Illusionen om att allt är påhittat i samma stund som det sägs krackelerar lite. Men det gäller ju alla komiker, hemligheten bakom humor är ju att få det att se ut som man inte alls förberett sig, utan bara improviserar.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar