lördag 7 juli 2012

Nina Natri på Taubescenen, Liseberg

Jag vet inte hur många gånger jag har åkt till Liseberg för att kolla in nån artist fast det regnat, men på något magiskt sätt har det slutat droppa precis när konserten börjar. Men idag droppade det inte, halv sju var regnet som en vägg, och när Nina kommer in på scenen, som en korsning av DiLeva och Dolly Parton regnar det fortfarande lite, men strax därpå slutar det och den lilla skara fans som samlats får snart sällskap av fler, stämningen blir faktiskt överraskande hög. På scenen hittar vi också nostalgoteketfavoriten och hoppetossan Lisa Pedersen, lika full av energi som förra året.

Ska man kan klaga på något, är att det var för kort, jag vill ha mer! Nej, med en skiva i bagaget är det helt rätt. Det är f ö det bästa med konserterna på Taubescenen, bara de bästa låtarna och sällan längre än en timme. Nina avslutade med en cover på en cover, Fidgets Living on video (orginalet av Trans X). Med risk för att ta till en alltför obskyr referens tycker jag Nina Natri låter som Ladytron, men det kanske är i 80-tals synten inspirationen hämtats. Det låter ändå 2012 tycker jag. Och bra.

Jag filmade de sista låtarna, lägger upp dom under morgondagen.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar