fredag 6 juli 2012

Kristofer Åström på Taubescenen, Liseberg

Jag vet inte när eller hur jag upptäckte Kristofer Åström, men hans låtar har smugit sig in i mina blandband länge. Det är gråta-i-ölen-rock, med drag av country. Om de här grabbarna hade stått på en bar i Texas och spelat hade de passat in perfekt och ingen hade dristat sig till att börja slänga ölflaskor på dom. Inte för att jag varit i Texas, men det skulle inte förvåna mig om Kristofer är BIG utomlands. Spelningen var kanon, riktigt bra band och bra låtar. Jag fick mina favoriter snabbt, How can you live with yourself och All lovers hell, sen var det bara att njuta. Videor kommer. 

Bandet: Per-Jonas Kjennel på klaviatur, Fredrik Moberg på bas, Per “Flamman” Westling på gitarr, trummisen missade jag namnet på.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar