onsdag 25 juli 2012

Ikiz på Liseberg

Tokjazz är inte min grej egentligen och när jag lyssnade på Robert Mehmet Sinan Ikiz platta Checking In första gången fick jag faktiskt stänga av. Men så kom suget efter att fota och jag tänkte jag ger den en chans till, och då vart det bättre. Live lyfter det ett snäpp till och efter ett gäng låtar där det är väl flummigt och man mest undrar om det är en låt eller om de hittar på allt eftersom kommer det några riktigt bra låtar på slutet, lyssna på Holy Schhh, riktigt svängigt.



Trodde som vanligt att jag skulle komma ihåg namnen på alla, men med lite googlande gissar jag att det var Erik Lindeborg på klaviatur, Kristian Lind, bas och Anna Christofferson, sång (1 låt). Killen på trumpet hittar jag inte och han var bäst av allihop, faktiskt kvällens stora behållning. Trumpeten tycker jag är jazzens själ. Det är svårt att gömma sig bakom en trumpet, men den här killen fick jobba och han gjorde det bra. Inga filmer från ikväll tyvärr, hade gärna filmat låten ovan t ex.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar