fredag 13 juli 2012

Ida Sand på Taubescenen, Liseberg

Så bjöds vi på jazz i världsklass, fast jazz är nog lite snävt, det var också blues, gospel och soul. Ida är väl inte så känd i Sverige, för mig var hon helt okänd tills jag googlade på förmiddagen, men det verkar som hon turnerar en hel del utomlands. Höjdpunkten under konserten var nog en cover av en av mina favoritartister; Nina Simone. Synd att jag slutade filma precis innan den kom. I slutet avverkades också en Jimi Hendrixcover med det mest återhållsamma gitarrsolo jag hört. När Georgie Fame satt på samma scen förra året, spelade hans son ett solo som var så distat så håret stod baklänges, och pensionärerna jublade, så vi tål mer. Men som sagt, det här var riktigt bra.

Ida Sand - sång, piano Ikiz - trummor Mattias Torell - gitarr Thobias Gabrielsson - bas, trumpet











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar