lördag 23 augusti 2014

Mix Megapol Sommarkalas på Liseberg








































Detta är den andra radiokanalen som firar sommaren med ett stort artistkalas på mindre än en vecka och om jag skulle börja lyssna på reklamradio, så är det uppenbart vilken kanal jag skulle välja. Mix Megapol går på knock direkt med Timbuktu & Damn!

Det finns inget bättre än när man står och dansar i fotodiket. Om det nu inte syntes att jag dansade, så gjorde jag det inombords.

Sen sänks tempot när kanalen vill berätta vilken musik man spelar genom att låta husbandet The Playboys spela gamla och nya låtar. Publiken går och åker Helix, men kommer tillbaka när Martin Stenmarck äntrar scenen.

Man kan misstänka att Martin delat en öl med den andre Martin, E-Type, för han har en enorm energi och avslutar sitt set med The ice bucket challenge. Starkt.

Kim Cesarion och Zara Larsson kör var sitt snyggt set och sen blir det plattvändaren John De Sohn, som alla bygger upp stämningen för E-Type.

Jag tror jag har skrivit det förr, men har du inte sett en konsert med E-Type, så skriv upp det på din bucket list, alltså saker du ska göra innan du dör. Man kan tycka vad man vill om det här låtarna, men finns det någon som när konserten närmar sig slutet som inte sjunger med i This is the way? Folket runt omkring mig går loss helt i varje fall.

Som vanligt är det helt kaos och Martin är lika mycket ute bland publiken och låter folk ta selfies och få kramar som han är på scen. Micken åker ut i publikhavet och det är pyro i varje låt. Man mår bra av E-Type helt enkelt.

En fråga bara, var var Gry?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar