tisdag 12 augusti 2014

Kändisporträtt






Sista gången för Lotta och vi var nog dubbelt så många fotografer som vanligt. Först ut var Galenskaparna & After Shave och vi fotografer stod på kö medan de levererade 100% till alla, det är imponerande.

Sen blev det lite rörigare och när Linnea Henriksson kom förbi var jag ensam och kunde styra lite mer. Jill stannade till framför sändningsbussen, vilket gav en överraskande snygg bakgrund med fina graderingar som helt förstörs i komprimeringen här. (Finns bättre upplösning på min Facebooksida) Man kan tro att vi har världens kontakt, men här ger jag all credit till hennes proffsighet.

Kevin Walker & Joelle fick jag vänta lite på medan han tog hand om släkt och fans, men sen kunde jag även där styra lite mer och få ut dom en meter från den där väggen alla poserat mot i alla veckor och därmed få bort den där skarpa skuggan som jag ogillat så.

Jag vet inte om ni kan se skillnad i kvalitet mellan de bilder jag tog på första Lotta och denna sista, men jag känner en enorm skillnad i självsäkerhet och teknik. Det här har varit det roligaste och mest utvecklande på hela sommaren.

Klicka på taggen porträtt så radar alla Lotta-porträtten upp sig med några få undantag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar