onsdag 27 augusti 2014

Familjekväll i Flunsan med Hep Stars och Miss Molly





















Den som bokar Miss Mollys lokalpatriotiska Göteborgsshow får inte bara en skönsjungande jänta, utan en efter en äntrar de scen och till slut är de fyra stycken. Det är Anna Brygård, Maria Elnegård, Sara Nord och Jane Johnzon. Väldigt proffsigt framför de låtar som alla har ett tydligt Göteborgstema, och sjunger dom inte så byter de kläder.

Efter en liten paus kommer de tillbaka och kör ett set med rocklåtar, de kan få fart på vilken fest som helst.

Varför är det nu en katt mitt i alltihop? Jo, den där katten gjorde entré i barnvagn och drog till sig nästan lika många fotografer som Svenne Hedlund.

Ni andra som kanske tycker att det borde vara katter med i alla blogginlägg, undrar säkert mer vem gubben som kommer näst är. Det Bosse Carlsson som leder allsången.

Sen är det dags för Hep Stars. Jag har skrivit tidigare om att jag började gilla 60-talsmusiken när jag var fjorton, men då var det redan 80-tal, och jag hade inte tid eller intresse att sätta mig in i de svenska banden, det fanns så enormt mycket annat att lyssna på.

Det är först på senare tid som jag har börjat digga den svenska 60-talspopscenen och för några år sen roade jag mig med att klippa musikvideos till bl a några Hep Starslåtar. <- Klicka! Den populäraste av dom är Farmer John som snart är uppe i två miljoner visningar.

Det roligaste när man ser såna här gamla legender är mellansnacken, de har många historier att dela med sig av, men också många sköna tio-i-topplåtar, så klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar