onsdag 13 augusti 2014

Kulturkalaset dag 1











I våras när jag längtade så efter att konsertsommaren skulle börja såg jag till att ta några obetalda semesterdagar för att kunna hänge mig åt alla aktiviteter under den här veckan. Sen har det varit en intensiv sommar och en leda har infunnit sig, när man varje dag fått kämpa för att orka in till stan. Visst, det är oftast kul när man väl får börja fota, och att bara plocka körsbären ur programmet hade varit omöjligt, så ofta som man blivit överraskad.

Jag kände samma igår, motvilligt åkte jag in till stan vid fyratiden. Men det är väldigt skönt att fota när jag känner för det. Tre låtar i diket, sen räcker det, man måste inte yra runt och leta vinklar för att få ihop ett varierat paket. Blir det två bilder som på Bo Kaspers Orkester så är det ok, jag kan istället njuta av en fantastisk konsertavslutning.

Johan Welltons trix och jonglerande gjorde sig bättre på bild än jag trodde när jag tog bilderna, och det blir en kul överraskning när man kommer hem. Tur med vädret på det och det känns som... semester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar