söndag 23 mars 2014

Videon från Silvias besök i Göteborg


 Mitt uppdrag under besöket var att fota, men jag ville ändå testa att filma lite också. För att se vad man får till, utan att egentligen lämna fototänket. För det är två olika tänk. Det blir lätt att man gör som ens ungar gjorde när dom var små, man riktar kameran åt det håll man vill filma i nån sekund, och sen vidare. Precis som när man fotar.

Resultatet blir ju inget vidare, skakigt och för korta användbara sekvenser. Men något blir det ju och för dom som var med, är det bättre än inget.

Dessutom ville jag lära mig Final Cut, nu när jag gått över till Mac. Jag postade ett klipp redan igår, och då var jag glad att jag överhuvudtaget fick ihop det. Men det resultatet kunde jag inte stå för, så i morse gav jag mig på det igen. Till slut hittade jag verktygen jag behövde för att det skulle andas lite professionalitet.

Musiken i klippet är royalty free och ganska cheesy. Men det är viktigt i det här fallet, om t ex JM lägger in detta på sin hemsida, så är det bra om klippet inte inleds med reklam för Skanska. För så kan det mycket väl bli om man använder upphovsrättsskyddad musik.Det är märkligt att även de där klippen man lagt upp på skoj på youtube till slut blir kunskap man kan använda sig av.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar