söndag 16 mars 2014

Utrustad




I'm gonna need a bigger bag, tänkte jag för att parafrasera filmen Hajen.  Så var det 25% rea nu i mars på Thinktank-väskorna och då slog jag till. Kunde ju som synes nöjt mig med en mindre väska, men det är inte fel att ha lite att växa i.

Utrustningsmässigt känner jag mig stark inför säsongen, det är ju rätt häftigt att utan ansträngning kunna bära med sig allt detta. Trots allt är det ganska vanligt att man inser på plats att man skulle haft det där som ligger hemma, som man inte orkade bära eller fick plats med. Inte minst om man fotar full frame.

Jag är väldigt nöjd med mitt micro43-system, här är det Panasonic-prylar rakt igenom nästan. Undantagen är Samyang Fisheye och Olympus lilla lenscaplins.

Kamerorna är GH3 och G6, som jag valde istället för nya GH4, den är så klart är mycket bättre, men jag valde att lägga mellanskillnaden på bra glas istället. Dels tror jag att det håller värdet bättre, men också gör större skillnad i bildkvalitet. Videokameran är SD-90, som har en alldeles fantastisk zoom. En bra mikrofon och jag kan faktiskt spela in film i Hollywoodkvalitet med den här utrustningen, och jag skulle inte vara först med att göra det heller.

Linserna är 12-35mm, 35-70mm, 100-300mm, 25mm och nya 42,5mm. Jämfört med full frame dubblas alla siffror, 12-35 är klassiska 24-70mm t ex.

2 kommentarer:

  1. Trevligt att se dina prylar. Tycker du har så du klarar dig... ett tag ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tills det kommer något nytt! ;) Stort tack för tipset om autoredigeringen som Google plus förstör bilderna med. Satt nyss och slet mitt hår här, innan jag kopplade.

      Radera