fredag 24 januari 2014

Så här års


Så här års kan man se dom i klungor, håglöst ta sig runt och leta efter något matnyttigt. Oftast får de besviket återvända hem till sitt bo, utan att ha fått något med sig.

Jag talar om hobbyfotograferna, mig själv inräknad. Ljuset är grått och trist, snötäcket är inte ens en filt, mer ett trasigt lakan. Man kan lika gärna lämna kameran hemma.

Istället har jag gått igenom RAW-filerna från förra året och hittat ett par hundra bilder som hamnade mellan stolarna, eller bilder som jag egentligen ville konvertera till svartvitt, men inte kunde eftersom datorn var emot mig hela sensommaren och hösten. Eller bara experimentera med. Några av dom kommer säkert att hamna här och på instagram.

Svanen ovan fotade jag i Slottskogen med min nyinköpta kamera i mars förra året, då var jag mer förtjust i den här bilden, men nu är jag inte lika säker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar