söndag 26 januari 2014

Jessica Andersson Revisited


Ibland när jag bett om kritik på mina bilder, har jag fått höra att ögat vandrar nånstans dit det inte ska. På den här vandrade ögat tydligen in i strålkastaren. Jag har inget emot att få kritik, jag ber ju faktiskt om att få det. Men jag undrar ändå om man kanske dömer en bild annorlunda när någon vill bli kritiserad.

Just i det här fallet får blicken gärna vandra, de två starka strålkastarna bildar en triangel med Jessicas  ansikte och är i mitt tycke det som gör kompositionen, och bilden. Tar man bort dom, vilket jag fick som förslag, har man bara en vanlig konsertbild, där inte mycket händer. Men det är alltid intressant att höra vad andra tycker. Man snöar gärna in på detaljer ibland som andra kanske inte ens reflekterar över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar