onsdag 8 januari 2014

Filmtipset - About time

Det var längesen jag såg en riktigt bra film, visst Hobbiten var bra, men igen tycker jag både 3D och Hiframe är överskattat. Satt mycket och irriterade mig på hur B det ser ut. Det får vara sista 3D-rullen för min del.

Men denna var jag nyfiken på; regisserad av Richard Curtis som har Love Actually på sin CV. About time handlar om Tim som på sin 21-års dag får reda på att männen i hans släkt har en hemlig förmåga att resa i tiden!

När han träffar Mary blir det ett tag lite vibbar från den ultimata tidsresefilmen Måndag hela veckan, när Tim finslipar den första dejten genom att göra om den flera gånger.

Mary spelas av Rachel Adams som var med i en annan fantastisk tidsresefilm, nämligen Tidsresenärens hustru. Väl värd att kolla in.

Men om det nu först känns lite gjort hittar snart filmen sin egen rytm och humor och blir bättre ju längre den håller på.

Till slut sitter man där och bölar lite och det innebär en nia i betyg, precis samma betyg som jag gav Tidsresenärens hustru när jag såg den. (9/10)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar