fredag 17 januari 2014

Carl-Einar Häckner Revisited











De foton jag tog och la upp i somras från Carl-Einars varieté, kan vara den bästa bildserie jag lagt upp här, i varje fall den jag är mest nöjd med själv. Men det blev mycket bilder över, så här är några till.

Sen lär jag mig nya tricks hela tiden, t o m så sent som igår när jag satte mig med den första bilden här, så kom jag på ett helt nytt sätt att ta mig an den. Så nu är jag lite rädd att jag överdrivit effekten åt det hållet (innan var det för mycket åt ett annat håll).

Redigeringsprogrammen är en leksakslåda där det är lätt att överdriva i början innan man lär sig att det blir bäst när det är mer subtilt, men just nu är jag väldigt nöjd med den. Den är helt obeskuren, tagen med supertelet, från bänkplats. En sån där ögonblicksbild, där man knappt hann uppfatta att det hände och blev chockad när man såg på skärmen vad man fångat.

Apropå Liseberg, har jag inlett ett spännande samarbete med dom, exakt vart det leder är inte klart än, men till att börja med finns flera av mina bilder på deras museisida Lisepedia,. Det är jag oerhört stolt över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar