fredag 29 juni 2012

Janne 'Loffe' Carlsson & Staffan Nilsson på Liseberg

Äntligen är det sommar och sol, det är skönt. När man ska filma och fota är det däremot närmast katastrof när solen ligger på så här starkt, men idag var jag lite nöjd med det. Jag misstänkte att en snubbe bakom ett piano och en annan snubbe bakom ett trumset skulle bjuda på få fototillfällen ändå, så jag ville passa på att se om jag kunde bemästra inställningarna och ändå få till något. Kanske kom jag ett steg närmare, och ett halft rätt fick jag i och med att Staffan inte syntes alls bakom pianot. När jag ändå är inne på själva fotandet; visst är det märkligt att just jazzmusiker behöver fylla scenen med skrymmande notställ när de ändå så sällan håller sig till melodin, eller kanske just därför.

Jag hade väntat mig tokjazz á la Hansson & Karlsson, t o m hoppats på det, men det blev ganska stillsam jazz faktiskt, Ack Värmeland du sköna, och Evert Taube, t ex. Det passade bra i sommarkvällen. Loffe bjöd så klart på mindre politiskt korrekta historier, som väntat och efter ett tag fick de sällskap på scen av Hannah Svensson, som sjöng vackert för oss. Jag filmade lite också, videos kommer i morgon, hoppas jag.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar