onsdag 25 september 2013

Senaste nytt, solen uppe igen!





Det har blivit lite av ett gift nu, men när det börjar ljusna kan jag inte hålla mig utan måste ut och se hur himlen skall färgas av de första strålarna. Två grader var det i morse, så jag gissar att det snart blir lättare att ligga kvar i sängen.

Den nedersta bilden åkte upp på 500px och flera av de här har gått riktigt bra där. Som bäst bland de 30 högst placerade. Även om jag förstår att det finns något djupt rotat i oss människor som får oss att trycka på gilla knappen när man ser en solupp- eller nedgång även om man kanske inte tycker fotot i sig är bra eller särskilt unikt, så är det ändå så att utsikten jag har runt hörnet, mäter sig med de fantastiska vyer de duktiga fotograferna på 500px hittat runt om i världen. DET tycker jag är helt fascinerande. Och fantastiskt. Bra för min plånbok också, som inte behöver resa till Maldiverna för att hitta ett bra motiv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar