lördag 7 september 2013

Kulturnatta i Mölndal





















Första stoppet för mig blev Sambatåget från Mölndals Kulturskola. Eftermiddagsljuset strilade fint mellan lövkronorna och jag gled runt och försökte fånga det.

Alla hus och verkstäder stod öppna och var fulla med konst, så de fick ett besök (var) innan det var dags för Break Dance och Hip Hop i ett illa upplyst tält. Det är nog det roligaste jag vet att fota, och precis som när jag fotade Twisted feet satte jag mig nära. Så nära att en och annan doja swischade förbi både mitt ansikte och kameran med millimeters marginal. Men det blir ju bra bilder.

Till sist var det dags för Uno Svenningsson, Staffan Hellstrand och David Urwitz att spela, solen började gå ner och vi vandrade hemåt. Det blev aldrig rena natta för oss; vi nöjde oss med kulturskymning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar