söndag 14 april 2013

Solid Gospel Revisited


Här rundar jag av det här projektet. Det har varit lärorikt och det gav mersmak, jag har införskaffat hela Nik efex programserien. HDR programmet är det bästa jag prövat, men jag kan tänka mig att om man lärt sig ett annan program och behärskar det, finns det nog ingen anledning att byta. Är man däremot novis, tycker jag att detta är det som är mest intuitivt. Jag använder Color Efex och Viveza för att ljussätta delar av en bild, men Silver Efex som jag använt här är nog det bästa. Google har köpt upp Nik och säljer serien i ett paket för samma pris som ett program kostade förut (tror jag), så man behöver inte välja.

Jag skall sätta mig och skriva om mitt nya "workflow", men jag lär mig hela tiden nya tricks, så jag skjuter på det gång på gång, men det kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar